שלב 2: בחירת שיטת משלוח

לאחר שלב ההתחברות ושלב ההזדהות הקודם, כאן המקום להתחיל לדבר ביזנס:

בשלב הזה תתבקשו לבחור את שיטות המשלוח המועדפות עליכם להעברת הפריטים שמכרתם באתר, כלומר – כיצד יגיע המוצר את הלקוח שלכם?

האם אתם מעדיפים להציע משלוח מפנק עד לנקודה הכי קרובה ללקוחות? אולי כל הפריטים שתרצו למכור כבדים ויקרי ערך ולכן מתבקש כי ייאספו מכם אישית? אולי אינכם שוהים הרבה שעות בבית – ותעדיפו כי ייאספו ממקום העבודה שלכם?

ההמלצה שלנו? לבחור את שתי השיטות מראש, ולתת ללקוחות להחליט בעצמם.

בכל מקרה, בשלבי העלאת הפריטים השונים לחנותכם – תוכלו להחליט עבור כל פריט ספציפי מהי שיטת המשלוח המתאימה לו ולכם. זה ייראה כך:

אבל זה בהמשך… כעת זה המקום להחליט באופן כללי על הגדרות אופני המשלוח שתציעו בחנותכם:

א. איסוף עצמי הגדירו כתובת – רחוב, עיר, והערות לאיסוף (שעות נוחות, דרכי גישה, איזה ארון חשמל הכי קרוב לדלתכם… כל מה שיקל על הקונה לאסוף בנוחות את הפריטים).
באם יבחר הקונה שלכם באפשרות זו – תקבלו הודעה בסיום הרכישה, ורק אז כתובתכם ופרטיכם האישיים יועברו לקונה, לתיאום איסוף והגעה בשעות שנוחות לכם (ב"אזור האישי"' באמצעות צ'אט ההודעות שלכם).
שימו לב! פרטיכם האישיים לא ייחשפו לקונה עד לאחר סיום הרכישה. זאת בכדי להגן ולהבטיח את פרטיותכם ואת העסקה על פי תקנון האתר.

 

ב. משלוח לנקודת איסוף מחברת DONE ("לוקר אל לוקר") שיטה זו מציעה לכם להעביר את הפריטים שמכרתם אל תא אחסון מאובטח וקרוב אליכם – ומשם הם יישלחו אל תא אחסון הקרוב לקונה, לפי בחירתו ממפת נקודות הלוקים של DONE. שירות זה עולה 20 ש"ח (מחיר מופחת לגולשי מרמלדה2, במקום 30 ש"ח!) שייגבו מכם המוכרים, בעת מסירת הפריטים בלוקר. 

אולם כאן אתם נדרשים להחליט – מי למעשה יישלם את המשלוח בפועל:

 

עלות המשלוח עלייך:
פירושה כי לא יתווספו למחיר הפריט דמי משלוח. שורת המשלוח תופיע כ-0 ש"ח בעמוד סיכום ההזמנה.
אולם, אם תרצו – אתם יכולים מראש לגלם ולתמחר את הפריטים כך שהם כוללים כבר את דמי המשלוח;
או כאמור – לספוג את עלות המשלוח עליכם, לתמחר את הפריטים לפי שוווי הוגן, ולאפשר ללקוחות לשלם נטו עבור הפריטים בלבד. הכי לארג'י מצידכם!

עלות המשלוח על הקונה:
פירושה כי יתווספו למחיר הפריט 20 ש"ח דמי משלוח, בשורה נפרדת ממחיר הפריט בעמוד סיכום ההזמנה.
כך שהלקוח ישלם למעשה על המשלוח מראש, ואתם רק תשלמו "בשמו" בעת מסירת הפריטים בלוקר של DONE. 

בשתי האופציות – מי שמשלם טכנית הינם המוכרים, הצד המוסר את הפריטים לתאי האחסון של DONE. מי שסופג את העלות – הם הקונים או המוכרים. תלוי בכם ובשירות שתרצו להציע. 


שימו לב!
קונה שייבחר בשיטת משלוח זו –  יתבקש לבחור לוקר סמוך לכתובתו מתוך רשימת נקודות איסוף בפרישה ארצית של חברת DONE.
בסיום הרכישה והתשלום עבור המשלוח מצד הקונה –  תקבלו מייל סיכום הזמנה ובו תצויין שיטת המשלוח שנבחרה (DONE או איסוף עצמי, אם אפשרתם את שתיהן עבור הפריט). אם אכן נבחרה שיטת המשלוח באמצעות DONE – או-אז, תתבקשו לארוז את הפריט למשלוח מהר ככל האפשר, ואז:
1. להיכנס לאתר DONE – ולבחור לעצמכם את תא האחסון הקרוב והנוח לכם ביותר
א. לאחסן את הפריט במערכת הלוקרים ולהזמין משלוח על פי פרטי הקונים (עם השם, הטלפון וכתובת תא האחסון שבחרו הקונים מצידם לאיסוף)
ב. בסיום ההזמנה – שלמו תמורת השירות 20 ש"ח בלבד במעמד השליחה.
ג. הקונים יקבלו הודעה בדבר התקדמות המשלוח ושליחי חברת DONE ידאגו להעבירו בשמכם את הפריט אל הלוקר שנבחר ע"י הקונים (והזנתם בהזמנת המשלוח).

2. הלקוחות שלכם ואתם – תקבלו הודעות מחברת DONE לאורך כל ההליך – מרגע שהפריט אופסן בלוקר שלכם, עבר ללוקר של הלקוח ומוכן לאיסוף ועד שנאסף. עוד מידע על איך עובדת שיטת המשלוח עם חברת DONE – בכתבה שכאן 

כאמור, מומלץ להציע לקונים את שתי שיטות המשלוח, כך שיוכלו לקבל את הפריטים שלכם – בכל הדרכים הנוחות עבורם, ללא הגבלה מראש, כדי לא לייצר חסם לקנייה (מה שאנחנו קוראים לו – דיל ברייקר… :[ )

כעת לחצו על המשך כדי לעבור לשלב ה-3 והאחרון בהפיכתכם למוכרים – הגדרת חשבון בנק, לשם יישלח התשלום שמגיע לכם מכל ההזמנות שיבוצעו בחנותכם
הכל מוסבר כאן –
הכתבה הבאה במרכז הידע

באיזו מידה מאמר זה עזר לך?